Napisy w obsługiwanych językach są dostępne po kliknięciu ikony w prawym dolnym rogu.
Lista zmian wersji 0.5.10
Wprowadzenie aktualizacji zostało zaplanowane na 18 sierpnia w godzinach od 05:30 do 07:30. W tym czasie serwer gry będzie wyłączony.
Niemieckie pancerniki
Gałąź niemieckich pancerników (od poziomu III do X) została dodana do gry. W związku z tym następujące okręty zostały dodane: Nassau, Kaiser, König, Bayern, Gneisenau, Bismarck, Friedrich Der Groβe, and Groβer Kurfürst.
Niemiecka gałąź pancerników jest świetna w starciach z bliska i posiada wiele cech, które wspomagają agresywny styl gry.
- Pochylony pancerz sprawia, że uszkodzenie cytadel niemieckich pancerników jest trudniejsze z bliska.
- Bardzo efektywne dodatkowe uzbrojenie, w porównaniu z pancernikami tych samych poziomów innych nacji.
- Stosunkowo duża szybkostrzelność i szybkość obrotu dział głównych.
- Ogromna liczba punktów wytrzymałości.
- Znaczna część boków ich kadłubów chroniona jest przez mocny pancerz.
Zmiany interfejsu
- Usprawniliśmy design misji, wydarzeń i wyzwań.
- Dodano szczegółowe informacje na temat okrętu zniszczonego przez gracza w bitwie. Informacje te dotyczą typu okrętu oraz w jaki sposób został zniszczony.
- Dodaliśmy do portu bannery misji wprowadzających oraz przebiegu służby. Będą one wyświetlane dla nowych graczy.
- Poprawiliśmy wyświetlanie okrętów kolejnego poziomu w ekranie z modułami w drzewie technologicznym.
- Powiększyliśmy czcionki rodzajów okrętów w zakładce drzewa technologicznego.
- Powiększyliśmy i poprawiliśmy ikony pojawiające się nad celem, gdy zniszczone są moduły. Łatwiej jest teraz odróżnić krytycznie uszkodzone moduły od zniszczonych.
- Przycisk umożliwiający zastąpienie dziennej misji inną losową misją jest teraz bardziej widoczny.
- Dodaliśmy ekran zastępczy dla przeglądarki w grze, jeśli z jakiegoś powodu nie ma dostępu do platformy YouTube.
- W profilu gracza można teraz zobaczyć statystyki konkretnych okrętów.
Optymalizacja interfejsu
Zoptymalizowaliśmy następujące elementy interfejsu:
- Statystyki bitewne pojawiające się po naciśnięciu „TAB”.
- Wyświetlanie pełnych statystyk w panelu statystyk w porcie.
- Pojawianie się pobitewnego ekranu na końcu bitwy.
Ekran statystyk po bitwie zawiera teraz nowe informacje, które pomogą w określeniu skuteczności gracza.
- Uszkodzenia, które sojusznicy zadali wykrytym przez gracza wrogom.
- Liczbę podpaleń, które sojusznicy spowodowali na wykrytych przez gracza okrętach wroga.
- Potencjalne uszkodzenia, w które wliczają się: Potencjalne maksymalne uszkodzenia od pocisków, bomb i torped, które trafiły okręt gracza (te, które zadały uszkodzenia i te, które ich nie zadały), oraz potencjalne uszkodzenia od pocisków, bomb i torped, które zostały wystrzelone/zrzucone przez przeciwników na okręt gracza, ale go nie trafiły.
- Liczba wykrytych przez gracza jednostek przeciwnika.
- Liczba wykrytych przez gracza eskadr przeciwnika.
- Liczba wykrytych przez gracza torped przeciwnika.
- Punkty zajęcia i obrony bazy (zdobyte podczas zajmowania i obrony baz i kluczowych stref).
Profil gracza zawiera teraz następujące dane:
- Całkowite uszkodzenia, które sojusznicy zadali wykrytym przez gracza wrogom.
- Najwyższe uszkodzenia, które sojusznicy zadali wykrytym przez gracza przeciwnikom w jednej bitwie.
- Średnie uszkodzenia, które sojusznicy zadali wykrytym przez gracza wrogom.
- Całkowita liczba wykrytych przez gracza jednostek przeciwnika.
- Najwyższa liczba wykrytych przez gracza jednostek przeciwnika w jednej bitwie.
- Średnia liczba okrętów wykryta w każdej bitwie.
- Udział w przejmowaniu i obronie kluczowych obszarów obliczony jako stosunek procentowy (punkty zdobyte przez gracza w stosunku do punktów zdobytych łącznie przez resztę drużyny).
- Łączne uszkodzenia potencjalne.
- Najwyższe uszkodzenia potencjalne w bitwie.
- Średnie uszkodzenia potencjalne na bitwę.
Weźcie pod uwagę, że powyższa lista dotycząca statystyk po bitwie nie ma na razie żadnego wpływu na ekonomię gry. W tym momencie dane te są dostępne tylko po to, aby gracze mogli ocenić swoją efektywność w bitwie. W późniejszych aktualizacjach planujemy przeanalizować statystyki i użyć te dane w ekonomii gry – szczegóły będą ogłoszone oddzielnie.
Ulepszenia dźwięków
- Ulepszono dźwięki eksplozji bomb i dźwięk ich wystrzału.
- Zmieniliśmy dźwięk Radaru dozorowania i Sondy hydroakustycznej.
- Zmieniliśmy dźwięk otoczenia w porcie „Ocean”.
- Dźwięk wykrycia wroga w trybie lornetki będzie teraz występował w bardziej logicznych momentach.
- Ulepszyliśmy i opracowaliśmy na nowo odległe dźwięki w obrębie sceny dźwiękowej gry.
Mapy i lokacje
- Poprawiliśmy wygląd portu Zipangu.
- Usunęliśmy wodospady na mapie Estuarium.
Dane modyfikacje wprowadziliśmy na poniższych mapach:
- Sąsiedzi – geometria wyspy w górnej części mapy została zmieniona w celu poprawienia równowagi.
- Atlantyk – wyspa z lotniskiem została przeniesiona do innego miejsca na mapie.
- Na nowo opracowaliśmy wygląd map Linia tektoniczna i Dwaj bracia. Zrobiliśmy to, aby poprawić jakość estetyczną tych raczej starych map, jakościowo będą teraz bliższe nowym mapom.
Dywizjony
Aby poprawić równowagę drużyn i zmniejszyć ilość problemów z nią związanych, zdecydowaliśmy się ograniczyć różnicę poziomów, jakie mogą mieć okręty w jednym dywizjonie. Od teraz różnica ta może wynosić jeden poziom. Na przykład, dywizjon składający się z dwóch krążowników Kirow (poziom V) oraz pancernika Fuso (poziom VI), będzie mógł wejść do bitwy. Jeśli jednakże gracz Fuso zdecyduje się wybrać pancernik VII poziomu – Nagato, wtedy ten dywizjon nie będzie mógł wejść do bitwy.
Tryb dla osób z daltonizmem
Dodaliśmy tryb, który umożliwia dostosowanie palety kolorów graczom z wadami wzroku uniemożliwiającymi widzenie pełnej gamy kolorów. Aby włączyć ten tryb, należy wybrać odpowiednią opcję na ekranie ustawień. Dostępne są trzy opcje dla graczy z poniższymi wadami:
- Deuteranopia (nierozpoznawanie barwy zielonej)
- Protanopia (nierozpoznawanie barwy czerwonej)
- Tritanopia (nierozpoznawanie barwy niebieskiej)
Natężenie odpowiednich efektów można ustawiać.
Inne zmiany i poprawki
Stały kamuflaż
Dodaliśmy stałe kamuflaże dla okrętów Bismarck, North Carolina, Benson oraz Czapajew.
- Koszt: 3000 dublonów.
- Bonusy bitewne: -3% wykrywalności, -4% do celności nieburzycielskiego ognia, gdy ostrzeliwuje okręt z tym kamuflażem.
- Bonusy ekonomiczne: -5% koszty naprawy okrętu po bitwie, +50% PD zdobywane w bitwie.
Mechanika dodatkowej baterii
Bateria dodatkowa nie będzie teraz zadawała uszkodzeń sojuszniczym okrętom.
Normalizacja pocisku
W grze normalizacja pocisku to kąt, pod jakim przebijający pancerz pocisk PP „obraca się” w kontakcie z pancerzem, aby uzyskać jak najkorzystniejszą pozycję do penetracji – 90 stopni. Przedtem te parametry były inne dla każdego rodzaju pocisku, w zależności od ich balistyki i innych właściwości. To podejście miało jednakże kilka niejasnych aspektów dotyczących działania modelu zadawania uszkodzeń w grze. W nowej wersji normalizacja będzie taka sama dla wszystkich pocisków PP i będzie zależała tylko od ich kalibrów.
- Do 139 mm włącznie – 10 stopni
- 140–152 mm – 8,5 stopnia
- 153–240 mm – 7 stopni
- 241 i więcej – 6 stopni
Zmiana ta została wykonana w sposób metodyczny i powinna pomóc nieco graczom w przewidywaniu przebicia pancerza. Nie ma ona na celu zmiany efektywności pojedynczych okrętów i nie będzie miała znacznego wpływu na rozgrywkę.
Zmiany dotyczące cyklonów
Wprowadziliśmy kilka poprawek dotyczących cyklonów, aby sprawić, że będą trochę bardziej przewidywalne.
Parametry
|
0.5.9
|
0.5.10
|
Początek cyklonu
|
Od 3 do 9 minuty bitwy (wybierany losowo)
|
7 minuta bitwy
|
Czas trwania cyklonu
|
4 do 10 minut (losowy)
|
5 do 7 minut (nadal losowy)
|
Ogólna szansa pojawienia się cyklonu, grając danym poziomem, pozostała bez zmian (10%).
Ulepszenia dla nowych graczy
Aby poprawić przystępność gry dla nowych graczy, wprowadziliśmy następujące nieco zmian do okrętów poziomu I:
- Tylko jeden rodzaj pocisków będzie dostępny dla tych poziomów – pocisk treningowy. Ich parametry są dokładnie takie same, jak pocisków OB.
- Okręty I poziomu będą teraz walczyć przeciw okrętom tego samego poziomu.
- Usunęliśmy możliwość zbadania modułów głównej baterii i dodaliśmy możliwość zbadania modułów układu kontroli ognia.
- Charakterystyka okrętów - skalowanie ilości punktów wytrzymałości jak i uszkodzeń pocisków zostały zmniejszone o 50%.
Testy nowych okrętów
Następujące okręty są teraz dostępne w kliencie gry do testowania przez deweloperów i uczestników supertestów: Prinz Eugen i ARP Nachi. Okrętów tych nie będzie można zakupić ani opracować, jednak gracze mogą napotkać je w bitwie.
Inne zmiany i poprawki
- Czapajew – pobawiliśmy wyświetlanie katapulty.
- Okręty Arpeggio – naprawiliśmy niektóre efekty tych jednostek.
- North Carolina – naprawiliśmy model światła nawigacyjnego oraz radaru.
- Texas – naprawiliśmy wyświetlanie cienia rzucanego przez słup radaru.
- Dmitri Donskoj – naprawiliśmy wyświetlanie jego dolnej części oraz dodaliśmy brakujące elementy dekoracyjne.
- Wakatake – naprawiliśmy dynamiczne renderowanie cieni rzucanych przez jego kadłub.
- Colorado – naprawiliśmy błędy wizualne występujące przy łączeniach tekstur kadłuba.
- Königsberg – ulepszyliśmy model głównej wieży najwyższej konfiguracji.
- Furutaka – naprawiliśmy wyświetlanie dalmierza.
- Marblehead – naprawiliśmy wyświetlanie niektórych elementów dekoracyjnych i olinowania.
- New Orleans, Ibuki, Königsberg, Shokaku, Taszkient, Shchors, i Moskwa – naprawiliśmy wyświetlanie niektórych dekoracyjnych obiektów na niskich ustawieniach graficznych.
- Swietłana – naprawiliśmy wyświetlanie anten.
- Bogatyr – naprawiliśmy wyświetlanie lin i drabiny blisko działa na rufie.
- Kirow – naprawiliśmy model radaru.
- Mołotow – dodaliśmy animację obrotu radaru Redut-K.
- Admiral Hipper – naprawiliśmy wyświetlanie cieni rzucanych przez dalmierz.
- Nagato – zmieniliśmy ustawienie łodzi na burcie okrętu (wcześniej jej dziób był skierowany w stronę rufy).
- Wprowadziliśmy system multiklaster, aby zwiększyć stabilność gry i zmniejszyć czas prac konserwacyjnych.
- Skompresowaliśmy pliki map Dwaj bracia i Linia tektoniczna oraz różnych flag i kamuflaży, aby zoptymalizować wielkość klienta gry.
-
http://worldofwarships.eu
|