Нажмите чтобы заказать!

AWOLF TV


WSPÓŁPRACUJEMY


WOT Tactics


WOWS Tactics


Reklama


Reklama


Reklama


Kalendarz


Statystyki


Główna » 2016 » Май » 24 » World of Warships: Aktualizacja 0.5.6 Zaplanowano na 26 maja
7:05 PM
World of Warships: Aktualizacja 0.5.6 Zaplanowano na 26 maja

W aktualizacji 0.5.6 wprowadziliśmy szeroko zakrojone zmiany równoważące wiele okrętów, 4 nowe mapy oraz modyfikacje w systemie raportowania..

Aby wyświetlić napisy w jednym w obsługiwanych języków, należy kliknąć ikonę w prawym dolnym rogu.

Lista zmian w wersji 0.5.6

Wprowadzenie aktualizacji zostało zaplanowane na 26 maja w godzinach 5:30–8:00. W tym okresie serwer gry będzie niedostępny.

Zmiana w równoważeniu okrętów
Nowe mapy
Zmiany w systemie raportowania
Poprawki interfejsu

Kamuflujemy się!

Dla następujących okrętów przygotowano trwałe wzory kamuflażu: Yorck, Hiryu, Roon, Hatsuharu, Myoko, Szczors, Dymitr Doński, Kijów, Ranger, New York i Cleveland.

Okręty premium

Do klienta gry dodano następujące okręty premium, które można kupić w porcie za dublony. Lista tych okrętów będzie rozbudowywana w przyszłych aktualizacjach. Nowe okręty premium w wersji 0.5.6 to: Tachibana, Ishizuchi, Atago, Mikasa, Marblehead, Atlanta, Saipan, Diana, Aurora, Murmańsk, Michaił Kutuzow, Emden, Campbeltown i Warspite.

Dodaliśmy też amerykański krążownik premium VII poziomu Indianapolis, ale jest on przeznaczony wyłącznie do testów przez pracowników Wargaming oraz supertesterów. Nie będzie można go kupić. Gracze będą jednak mogli spotkać ten okręt w bitwie.

Zmiana równoważenia okrętów

Wprowadziliśmy ogromne zmiany wzmacniające szereg okrętów, wyposażając je w nowe lub przeprojektowane kadłuby. Ponadto w wielu okrętach wprowadzono szereg mniejszych zmian w parametrach wydajności oraz układach uzbrojenia przeciwlotniczego i dodatkowego. Zdecydowaliśmy się wyszczególnić wszystkie zmiany w równoważeniu poniżej.

Skróty do Waszych ulubionych krajów: Związek Radziecki I Niemcy I Stany Zjednoczone I Japonia

ZSRR / Rosja



Stanowiska przeciwlotnicze 46-K, 66-K, 70-K

Zwiększono zasięg ognia dział przeciwlotniczych kilku okrętów.

  • Stanowisko przeciwlotnicze 37 mm 46-K: zwiększono zasięg ognia o 0,3 km (z 3,2 km do 3,5 km).

Okręty objęte zmianą:

  • Budionny, kadłub (B)
  • Szczors
  • Udałoj, kadłub (B)
  • Chabarowsk

  • Stanowisko przeciwlotnicze 37 mm 66-K: zwiększono zasięg ognia o 0,3 km (z 3,2 km do 3,5 km).

Okręty objęte zmianą:

  • Czapajew, okręt (A)
  • Kijów, kadłub (B)
  • Udałoj, kadłub (B)

  • Stanowisko przeciwlotnicze 37 mm 70-K: zwiększono zasięg ognia o 1,2 km (z 2 km do 3,2 km).

Okręty objęte zmianą:

  • Orlan, kadłub (A)
  • Kirow, kadłub (B)
  • Mołotow
  • Budionny, kadłub (A)
  • Gniewnyj, kadłub (B)
  • Gremiaszczy
  • Ogniewój, kadłub (B)
  • Kijów
  • Taszkient, kadłub (A)

Udałoj

Nieznacznie wyregulowano kąty wystrzału torped.

  • Kąt wystrzału tylnych wyrzutni torped został zwiększony o 7 stopni
  • Kąt wystrzału wyrzutni burtowych został zmniejszony o dwa stopnie i przesunięty w stronę dziobu

Swietłana

Wzmocniono nieznacznie uzbrojenie przeciwlotnicze górnego kadłuba.

  • Kadłub (B): Stanowiska przeciwlotnicze 4x 45 mm 21-K zostały zastąpione działami Lender 9x 76.2 mm. W efekcie zasięg uzbrojenia przeciwlotniczego zwiększył się 0,5 km (z 2,5 km do 3 km), natomiast średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. uległa zwiększeniu o 6 punktów (z 8 do 14 punktów)

Mołotow

Nieznacznie usprawniono uzbrojenie przeciwlotnicze.

  • Dodano cztery stanowiska przeciwlotnicze 37 mm 70-K na drugiej i trzeciej wieży głównej. W efekcie średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 3,2 km (poprzednio 2 km) wzrosła o 22 punkty (z 46 do 68 punktów)

Moskwa

Usprawniono uzbrojenie dodatkowe.

  • Zwiększono zasięg uzbrojenia dodatkowego o 1,5 km (z 5 km do 6,5 km), a obszar elipsy rozrzutu pocisków z tych dział uległ zmniejszeniu o 25%

Niemcy



Karlsruhe

Nieznacznie usprawniono uzbrojenie przeciwlotnicze, a także dodano dwie wyrzutnie torped do górnego kadłuba.

  • Zastąpiono kadłub (B) nowym modelem. Nowy kadłub ma dwa dodatkowe mocowania torped burtowych (w tym kadłubie łącznie 4), a także miejsce na dodatkowe stanowisko plot. 8 mm L/45 MPL C/13
  • Średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 3 km wzrosła o 2 punkty (z 3 do 5 punktów)
  • Usprawniono uzbrojenie wieży głównej: dodaliśmy 5 mm do niższej części osłony wieży, jednocześnie odejmując 1 mm z tyłu

Königsberg

Nieznacznie zmodyfikowano uszkodzenia zadawane przez uzbrojenie plot. na korzyść działa dalekiego zasięgu.

  • Zastąpiono kadłub (B) nowym modelem. Nowy kadłub został wyposażony w wyrzutnię myśliwców katapultowanych oraz nowy zestaw uzbrojenia plot.: 4x 20 mm Flak 38, 4x2 37 mm Flakzwilling 30, oraz 3x2 88 mm L/76 Dop. L. C/32. W efekcie obecnie większe uszkodzenia zadają działa plot. dalekiego zasięgu:
  • Średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 2 km wzrosła o 6 punktów (z 6 do 12 punktów)
  • Średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 3,5 km zmniejszyła się o 28 punkty (z 38 do 10 punktów)
  • Średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 4 km wzrosła o 16 punktów (z 8 do 24 punktów)
  • Dwie nowe podwójne wieżyczki uniwersalne dodatkowo wzmocniły uzbrojenie dodatkowe

Nürnberg

Zakończono pracę nad alternatywnym kadłubem, w którym usunięto wyrzutnię katapultową i dwa mocowania wyrzutni torped, ale w zamian znacznie zwiększono jego uzbrojenie przeciwlotnicze.

  • Dodano alternatywny model kadłuba (C), który można zbadać po opracowaniu kadłuba (B). Usunięto z niego wyrzutnię katapultową oraz dwie wyrzutnie torped (w tym przypadku 2 wyrzutnie łącznie). W zamian został wyposażony w solidny zestaw obronnego uzbrojenia plot.:
  • 6x 20 mm Flak 38, 14x2 20 mm Flakzwilling 38 i 2x4 20 mm Flakvierling 38 (zasięg: 2 km; średnia liczba zadawanych uszkodzeń: 89 punktów)
  • 8x1 40 mm L/56 Flak 28 (zasięg: 3,5 km; średnia liczba zadawanych uszkodzeń: 60 punktów)
  • 4x2 88 mm L/76 Dop. L. C/32 (zasięg: 4 km; średnia liczba zadawanych uszkodzeń: 32 punkty)
  • Jeśli gracz posiada już okręt w wersji elitarnej, alternatywny kadłub (C) będzie już zbadany bez konieczności wydawania PD

Admiral Hipper

Zakończono prace nad nowym górnym pokładem z nietuzinkowym dziobem i mocniejszym uzbrojeniem plot. W przypadku kadłubów (B) i (C) stare pociski odłamkowo-burzące zastąpiono nowymi, silniejszymi.

  • Kadłub (A): usunięto dwa stanowiska plot. 20 mm Flak 38. W efekcie średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 2 km uległa zmniejszeniu o 6 punktów (z 30 do 24 punktów)
  • Kadłub (B) został zastąpiony nowym, wyposażonym w inny dziób i nowy zestaw uzbrojenia przeciwlotniczego:
  • 6x1 20 mm Flak 38, 8x2 20 mm Flakzwilling 38: średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 2 km uległa zmniejszeniu o 16 punktów (z 68 do 52 punktów)
  • 4x2 37 mm Flakzwilling 30, 6x 40 mm L/56 Flak 28: średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 3,5 km uległa zwiększeniu o 10 punktów (z 45 do 55 punktów)
  • 6Ñ…2 105 mm L/65 Dop. L. C/31: średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 4,5 km nie uległa zmianie i wciąż wynosi 100 punktów
  • Dodaliśmy możliwość opracowania kadłuba (C) wyposażonego w nowy dziób i zestaw uzbrojenia plot., który jest silniejszy od tego w kadłubie (B):
  • 4Ñ…2 20 mm Flakzwilling 38, 6x4 20 mm Flakvierling 38 (zasięg: 2 km; średnia liczba zadawanych uszkodzeń: 53 punkty)
  • 18x1 40 mm L/56 Flak 28 (zasięg: 3,5 km; średnia liczba zadawanych uszkodzeń: 135 punktów)
  • 6x2 105 mm L/65 Dop. L. C/31 (zasięg: 4,5 km; średnia liczba zadawanych uszkodzeń: 100 punktów)
  • Kadłuby (B) i (C): bieżący pocisk odłamkowo-wybuchowy działa 203 mm Spr.gr. L/4.7 Bdz został zastąpiony pociskiem 203 mm Spr.gr. L/4.7 Kz. W efekcie maksymalna liczba uszkodzeń zadawanych przez pociski odłamkowo-wybuchowe wzrosła o 200 punktów (z 2300 do 2500), a szanse na pożar uległy zwiększeniu o 2% (z 11% do 13%)
  • Jeśli gracz posiada już opracowany kadłub (B), nowy kadłub (C) będzie już zbadany bez konieczności wydawania PD.
  • Jeśli gracz zakupił kadłub (B) przed opublikowaniem tej aktualizacji i wciąż posiada ten okręt w porcie, otrzyma kadłub (C) bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w PD ani w kredytach.
  • Zmodyfikowano ceny zbadania i zakupu kadłubów w taki sposób, aby nie zmienić całkowitego kosztu opracowania całego okrętu

Roon

Znacząco wzmocniono moc uzbrojenia plot. górnego kadłuba. Oprócz tego wyposażono okręt w nowy, potężniejszy typ pocisku odłamkowo-wybuchowego.

  • Kadłub (A): dodaliśmy trzy miejsca na stanowiska plot. 20 mm Flak 38, usuwając jednocześnie trzy stanowiska 37 mm Flak LM/42. W efekcie średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w obrębie 2 km uległa zwiększeniu o 9 punktów (z 21 do 30 punktów), a średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w zasięgu 3,5 km została zmniejszona o 31 punktów (z 148 do 117 punktów)
  • Bieżący pocisk 203 mm Spr.gr. L/4.7 Bdz został zastąpiony pociskiem 203 mm Spr.gr. L/4.7 Kz. W efekcie maksymalna liczba uszkodzeń zadawanych przez pociski odłamkowo-wybuchowe wzrosłą o 200 punktów (z 2300 do 2500), a szanse na pożar uległy zwiększeniu o 2% (z 11% do 13%)
  • Kadłub (B) otrzymał nowy zestaw uzbrojenia plot.:
  • 8Ñ…2 20 mm Flakzwilling 38, 4x4 20 mm Flakvierling 38: średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 2 km uległa zwiększeniu o 5 punktów (z 55 do 60 punktów)
  • 16x2 37 mm Flak LM/42: średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 3,5 km uległa zmniejszeniu o 58 punktów (z 107 do 165 punktów)
  • 6Ñ…2 105 mm L/65 Dop. L. C/37: średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 4,5 km nie uległa zmianie i wciąż wynosi 100 punktów
  • Bieżący pocisk 203 mm Spr.gr. L/4.7 Bdz został zastąpiony pociskiem 203 mm Spr.gr. L/4.7 Kz. W efekcie maksymalna liczba uszkodzeń zadawanych przez pociski odłamkowo-wybuchowe wzrosła o 200 punktów (z 2300 do 2500), a szanse na pożar uległy zwiększeniu o 2% (z 11% do 13%)

Hindenburg

Zakończono prace nad potężniejszym typem pocisku odłamkowo-wybuchowego.

  • Bieżący pocisk 203 mm Spr.gr. L/4.7 Bdz został zastąpiony pociskiem 203 mm Spr.gr. L/4.7 Kz. W efekcie maksymalna liczba uszkodzeń zadawanych przez pociski odłamkowo-wybuchowe wzrosła o 200 punktów (z 2300 do 2500), a szanse na pożar uległy zwiększeniu o 2% (z 11% do 13%)
  • Zwiększyliśmy zasięg sektorów bliskiego zasięgu głównego uzbrojenia
  • Zmodyfikowaliśmy zestaw uzbrojenia plot., nieznacznie zmniejszając liczbę zadawanych uszkodzeń:
  • 4Ñ…2 20 mm Flakzwilling 38, 9x4 20 mm Flakvierling 38: średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 2 km uległa zmniejszeniu o 5 punktów (z 77 do 72 punktów)
  • Stanowiska plot., które poprzednio pokrywały obszar o średnicy 3,5 km wokół okrętu, zostały usunięte. W efekcie średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w obrębie 3,5 km została zmniejszona o 30 punktów (z 30 do 0 punktów)
  • 8Ñ…2 105 mm L/65 Dop. L. C/31: średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 4,5 km nie uległa zmianie i wciąż wynosi 133 punktów
  • 2x1 55 mm L/77 Gerat 58, 7x2 55 mm L/77 Gerat 58 Zwilling: średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 5 km uległa zmniejszeniu o 18 punktów (z 224 do 206 punktów)
  • Dzięki potężniejszym okrętom odłamkowo-wybuchowym okręt ten będzie się lepiej sprawdzać w starciach z niszczycielami przeciwnika. Uzbrojenie przeciwlotnicze, które uznano za nadmiernie efektywne, zostało osłabione względem pozostałych zalety okrętu

Tirpitz

Nieznacznie usprawniono uzbrojenie przeciwlotnicze.

  • Znajdujące się na głównej wieży miejsce na stanowisko plot. 2x4 20 mm Flakvierling 38 jest teraz sprawne. W efekcie średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 2 km wzrosła o 6 punktów (z 78 do 84 punktów)
  • Zmieniono kąty celowania wyrzutni torped po obu stronach okrętu. Przesunięto sektor wystrzeliwania torped po stronie lewej burty o jeden stopień w stronę dzioba. Rozszerzono szerokość sektora wystrzeliwania torped po stronie prawej burty o jeden stopień
  • W grze pojawiła się technologia umożliwiająca zamontowanie dodatkowego uzbrojenia plot. na głównych wieżach.

USA



Omaha

Zewnętrzny wygląd tego kadłuba został nieznacznie zmieniony.

  • Kadłub (B): zdemontowano nieużywane miejsca na stanowisko przeciwlotnicze z głównych dział. Parametry bojowe okrętu nie uległy zmianie

Cleveland

Wzmocniono uzbrojenie dodatkowe.

  • Zwiększono zasięg uzbrojenia dodatkowego okrętu o 1 km (z 4 km do 5 km)

Texas

Wzmocniono uzbrojenie plot.

  • Dodano stanowiska przeciwlotnicze 12x1 20 mm Oerlikon Mk4 na drugiej i trzeciej wieży głównej. W efekcie średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 2 km wzrosła o 43 punkty (ze 115 do 158 punktów)

New Mexico

Wzmocniono nieznacznie uzbrojenie przeciwlotnicze górnego kadłuba.

  • Kadłub (C): Dodano stanowiska przeciwlotnicze 3x1 20 mm Oerlikon Mk4 na trzeciej wieży głównej. W efekcie średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 2 km wzrosła o 11 punktów (z 49 do 60 punktów)

Colorado

Wzmocniono nieznacznie uzbrojenie przeciwlotnicze górnego kadłuba.

  • Kadłub (C): Dodano miejsca na stanowiska przeciwlotnicze 4x1 20 mm Oerlikon Mk4 na trzeciej wieży głównej. Miejsca na stanowiska plot 2x2 40 mm Bofors Mk1 zastąpiono miejscami na stanowiska 2x4 40 mm Bofors Mk2. W efekcie średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w obrębie 2 km uległa zwiększeniu o 14 punktów (z 119 do 133 punktów), a średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w zasięgu 3,5 km wzrosła o 9 punktów (ze 152 do 161 punktów)

North Carolina

Znacząco wzmocniono uzbrojenie plot. Usprawniono też uzbrojenie dodatkowe. Zwiększono celność dział głównych. Od teraz prowadzenie ognia tym okrętem będzie wygodniejsze.

  • Kadłub (A): wszystkie miejsca na stanowiska plot 2x 20 mm Bofors Mk1 zastąpiono miejscami na stanowiska 4x 20 mm Bofors Mk2. W efekcie średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 3,5 km wzrosła o 27 punktów (z 132 do 159 punktów)
  • Kadłub (B): wszystkie stanowiska plot. 4x 20 mm Oerlikon Mk20 zostały zastąpione stanowiskami 1x 20 mm Oerlikon Mk4, natomiast wszystkie miejsca na stanowiska plot 2x 20 mm Bofors Mk1 zastąpiono miejscami na stanowiska 4x 20 mm Bofors Mk2. Dodano miejsce na stanowisko przeciwlotnicze 4x 20 mm Bofors Mk2 na trzeciej wieży głównej. W efekcie średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w obrębie 2 km została zmniejszona o 10 punktów (ze 168 do 158 punktów), a średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w zasięgu 3,5 km wzrosła o 53 punktów (z 185 do 238 punktów)
  • Zwiększono zasięg uzbrojenia dodatkowego okrętu o 0,5 km (z 4,5 km do 5 km)
  • Zwiększono kąty obrotu drugiej i trzeciej wieży (poprzednio były ograniczone stanowiskami plot.)
  • Celność uzbrojenia podstawowego została zwiększona poprzez dostosowanie rozproszenia miejsc uderzenia pocisku z elipsą rozproszenia

Iowa

Znacząco wzmocniono uzbrojenie plot. Usprawniono też uzbrojenie dodatkowe. Zwiększono celność dział głównych. Od teraz prowadzenie ognia tym okrętem będzie wygodniejsze. Ponadto zwiększono maksymalną prędkość okrętu.

  • Kadłub (A): wszystkie miejsca na stanowiska plot 2x 20 mm Bofors Mk1 zastąpiono miejscami na stanowiska 4x 20 mm Bofors Mk2. W efekcie średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 3,5 km wzrosła o 65 punktów (z 158 do 223 punktów)
  • Kadłub (B): wszystkie miejsca na stanowiska plot 2x 20 mm Bofors Mk1 zastąpiono miejscami na stanowiska 4x 20 mm Bofors Mk2. W efekcie średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 3,5 km wzrosła o 83 punkty (z 203 do 286 punktów)
  • Kadłub (C): Wszystkie stanowiska plot. 4x 20 mm Oerlikon Mk20 zostały zastąpione stanowiskami 1x 20 mm Oerlikon Mk4, natomiast wszystkie miejsca na stanowiska plot. 2x 20 mm Bofors Mk1 zastąpiono miejscami na stanowiska 4x 20 mm Bofors Mk2. Dodano miejsce na stanowisko przeciwlotnicze 4x 20 mm Bofors Mk2 na trzeciej wieży głównej. W efekcie średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w obrębie 2 km została zwiększona o 30 punktów (ze 165 do 195 punktów), a średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w zasięgu 3,5 km wzrosła o 80 punktów (z 222 do 302 punktów)
  • Zwiększono zasięg uzbrojenia dodatkowego okrętu o 1 km (z 5 km do 6 km)
  • Zwiększono kąty obrotu drugiej i trzeciej wieży (poprzednio były ograniczone stanowiskami plot.)
  • Celność uzbrojenia podstawowego została zwiększona poprzez dostosowanie rozproszenia miejsc uderzenia pocisku z elipsą rozproszenia
  • Maksymalna prędkość okrętu została zwiększona o 2,2 węzła (z 26,6 węzła do 28,8 węzła)

Montana

Usprawniono efektywność dział plot. oraz uzbrojenia dodatkowego, a także usprawniono celność uzbrojenia głównego. Ponadto zwiększono maksymalną prędkość okrętu.

  • Miejsca na stanowiska plot. 45x 20 mm Oerlikon Mk4 zostały zastąpione stanowiskami 20x1 20 mm Oerlikon Mk4 plus 20Ñ…2 Oerlikon Mk20, a na szczycie trzeciej wieży głównej umieszczono stanowisko 4x 20 mm Bofors Mk2. W efekcie średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w obrębie 2 km uległa zwiększeniu o 32 punkty (ze 162 do 194 punktów), a średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w zasięgu 3,5 km wzrosła o 16 punktów (z 302 do 318 punktów)
  • Zwiększono zasięg uzbrojenia dodatkowego okrętu o 1 km (z 5 km do 6 km)
  • Celność uzbrojenia podstawowego została zwiększona poprzez dostosowanie rozproszenia miejsc uderzenia pocisku z elipsą rozproszenia
  • Maksymalna prędkość okrętu została zwiększona o 2 węzły (z 28 węzłów do 30 węzłów)

Saipan

Usprawniliśmy wygląd zewnętrzny okrętu.

  • Teraz na pokładzie będą widoczne samoloty z poprawnie zamontowanymi modyfikacjami, w tym dodatkowe samoloty dodane po wyszkoleniu umiejętności Dominacja w powietrzu dowódcy!

South Carolina

Zewnętrzny wygląd tego kadłuba został nieznacznie zmieniony.

  • Usprawniono modele celowników wież głównych

Japonia



Furutaka

Usprawniono parametry górnego kadłuba.

  • Kadłub (C) zastąpiono nowym modelem o usprawnionych parametrach:
  • Wzmocniono uzbrojenie podstawowe: od teraz okręt jest wyposażony w trzy podwójne wieże główne (3Ñ…2) zastępujące poprzednią konfiguracją 6x. Od teraz nowe podwójne wieże główne są ułożone w rozsądniejszy, bardziej konwencjonalny sposób (dwie wieże na dziobie i jedna na rufie), a także cechują się większą prędkością obrotu
  • Wzmocniono wyrzutnie torped: Wprowadzono konfigurację 2Ñ…4 zastępującą poprzednią 2Ñ…3. Czas przeładowania nowych wyrzutni jest dłuższy, ale za to każda salwa może składać się z jednej torpedy więcej
  • Nowy zestaw uzbrojenia plot.: 2Ñ…2 13 mm/76 Type93 Twin, 4x2 25 mm/60 Type96 Twin mod. 1, oraz 4x 120 mm/40 10th Year Type mod. B2/C:
  • Liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 1 km została zmniejszona do 0 (z 3 do 0 punktów)
  • Średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 1,2 km nie uległa zmianie i wciąż wynosi 7 punktów
  • Średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 3,1 km została zwiększona z 0 do 20 punktów
  • Średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 4,5 km wzrosła o 10 punktów (z 10 do 20 punktów)
  • Kadłub (D): prędkość zmiany wychylenia płetwy sterowej oraz liczba PD są teraz takie same, jak w kadłubie (C)

Wygląd kadłuba będzie teraz odzwierciedlać historyczną modernizację okrętu, w której otrzymał on lepsze wieże uzbrojenia głównego. Wprowadzając tę zmianę, przenosimy ten okręt bliżej ciężkich krążowników japońskich z p&oacutoacute;źniejszych okresów, aby lepiej przygotować graczy na zmianę w taktyce bitewnej.

Myogi

Wzmocniono uzbrojenie przeciwlotnicze górnego kadłuba.

  • Kadłub (C): Miejsca na stanowiska 4Ñ…4 12 mm/62 „HI” Type i 4Ñ…2 40 mm „HI” Type91 zostały zastąpione stanowiskami 8Ñ…2 25 mm/60 Type96 Twin mod. 1. W efekcie średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w promieniu 1,2 km uległa zwiększeniu o 8 punktów, a zasięg 2 km (32 punkty) jest teraz pokrywany przez uzbrojenie plot o zasięgu 3,1 km (40 punktów). W efekcie całkowita liczba uszkodzeń plot. nie uległa zmianie, ale zasięg uzbrojenia został zwiększony.

Fuso

Wzmocniono uzbrojenie przeciwlotnicze górnego kadłuba.

  • Kadłub (C): wszystkie stanowiska 13 mm/76 Type 93 o zasięgu 1,2 km zostały zastąpione dodatkowymi stanowiskami 10x1 25 mm/60 Type96 mod. 1 plus 8x2 25 mm/60 Type96 Twin mod. 1. W efekcie średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w obrębie 1,3 km (poprzednio 46 punktów) została wyzerowana, ale średnia liczba uszkodzeń plot. zadawanych w zasięgu 3,1 km wzrosła o 58 punktów (z 23 do 81 punktów). W efekcie liczba uszkodzeń plot. oraz zasięg uzbrojenia plot. uległy zwiększeniu.

Nagato

Znacząco wzmocniono uzbrojenie przeciwlotnicze górnego kadłuba.

  • Kadłub (C): dodaliśmy stanowiska plot. 24x 25 mm/60 Type96 mod. 1, 8Ñ…2 25 mm/60 Type96 Twin mod. 1, oraz 2Ñ…3 25 mm/60 Type96 Triple mod. 1. W efekcie średnia liczba uszkodzeń plot. w zasięgu 3,1 km wzrosła o 95 punktów (z 93 do 188 punktów)
  • Kadłuby (B) i (C): dodano dalmierze na szczytach drugiej i trzeciej wieży głównej.

Amagi

Wzmocniono uzbrojenie przeciwlotnicze górnego kadłuba. Usprawniono też uzbrojenie dodatkowe okrętu.

  • Kadłub (C): Stanowiska 25 mm/60 Type96 mod. 1 zostały zastąpione stanowiskami 25 mm/60 Type96 mod. 1. W efekcie średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 3,1 km wzrosła o 26 punktów (z 189 do 215 punktów)
  • Zwiększono zasięg uzbrojenia dodatkowego okrętu o 0,5 km (z 4,5 km do 5 km)

Fubuki, Kagero, Shimakaze

Zmniejszono ogólny zasięg torped. Aby zapobiec spamowaniu torped podczas bitwy i zachęcić graczy lubiących grać japońskimi niszczycielami z wyższych poziomów do bardziej agresywnej rozgrywki, z modułów dostępnych dla tych niszczycieli wymontowaliśmy niektóre wyrzutnie torped o zbyt dużym zasięgu.

  • Fubuki: Usunięto torpedy Type 90 mod 1
  • Kagero Usunięto torpedy Type 93 mod 1
  • Shimakaze: Usunięto torpedy Type 93 mod 1
  • Dostosowano koszt badania i zakupu pozostałych rodzajów torped, aby całkowity koszt okrętu w PD oraz kredytach nie uległ zmianie. Gracze otrzymają zwrot kosztów za usunięte rodzaje torped

Katori

Zwiększono wytrzymałość uzbrojenia głównego.

  • Wytrzymałość wież głównych została zwiększona półtorakrotnie

Kuma

Zwiększono uzbrojenie plot. na głównym kadłubie. Wzmocniono uzbrojenie plot., aby zrównoważyć okręt względem innych krążowników IV poziomu.

  • Kadłub (B): Miejsca na stanowiska plot. 2x 7.7-mm/80 Type90 zostały zastąpione stanowiskami 2x 13-mm/76 Type93, a także dodano miejsca na stanowiska 6Ñ…2 25-mm/60 Type96 Twin mod.1.
  • Średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 1 km została zmniejszona do 0 (z 3 do 0 punktów);
  • Średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 1,2 km została zwiększona z 0 do 5 punktów;
  • Średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 3,1 km wzrosła o 20 punktów (z 10 do 30 punktów)

Aoba

Zwiększono wytrzymałość okrętu i wzmocniono jego uzbrojenie plot. Zwiększenie parametrów okrętu ma uwypuklić jakościową różnicę między okrętem Aoba a jego poprzednikiem z tej samej gałęzi, okrętem Furutaka

  • Kadłuby (A) i (B): Miejsca stanowisk plot. 4x 120-mm/40 10th Year Type mod. B2 zostały zastąpione stanowiskami 4x 120-mm/40 10th Year Type mod. B2/C. W efekcie średnia liczba zadawanych uszkodzeń plot. w zasięgu 4,5 km wzrosła o 10 punktów (z 10 do 20 punktów)
  • Kadłub (A): pula PW okrętu została zwiększona o 4200 punktów (z 26 300 do 30 500)
  • Kadłub (B): pula PW okrętu została zwiększona o 1400 punktów (z 30 500 do 31 900)

Gracze posiadający dowódców, którzy wyszkolili specjalizację dotyczącą tych okrętów, będą mogli ponownie rozprowadzić punkty umiejętności tych dowódców za darmo

Efekty dźwiękowe i muzyka

  • Dodano ścieżkę muzyczną do portu „Yokosuka”
  • Usprawniono ogólną oprawę dźwiękową gry. Usprawnienia dotyczyły dźwięków wystrzałów okrętów przy niskim poziomach głośności, dźwięki odtwarzane gdy kamera śledzi wystrzelone pociski/torpedy, dźwięki odtwarzanie gdy kamera śledzi eskadry powietrza, dźwięki dział plot. średniego zasięgu oraz dźwięki zniszczenia okrętu
  • Przeprojektowano dźwięki wystrzałów, aby uzyskać czystszy dźwięk bez przeciążania systemu audio
  • Zmieniono sposób przechowywania utworów muzycznych. W efekcie rozmiary aktualizacji dotyczące ścieżki dźwiękowej gry zostaną zmniejszone

Poprawki interfejsu

W wersji 0.5.6 wprowadziliśmy ważne usprawnienie interfejsu: w pełni przeprojektowany ekran statystyk po bitwie. Od teraz gracze będą widzieli szczegółowe informacje na temat wyników bitwy oraz interakcji z innymi graczami.

  • Dodaliśmy informacje na temat całkowitej liczby zadanych i poniesionych uszkodzeń na karcie Punktacja osobista
  • Całkowicie przeprojektowaliśmy kartę Raport szczegółowy. Gracze będą mogli wyświetlić informacje na temat uszkodzeń na temat każdego okrętu, w tym uszkodzone moduły. Informacje na temat uszkodzeń otrzymanych i zadanych w bitwie (podzielonych na typy uszkodzeń) będą bardziej szczegółowe. Ponadto na tej karcie będą widoczne informacje na temat statusu niszczyciela sojuszników, a także liczby bitew, które należy odbyć zanim ten status zostanie usunięty
  • Dane gospodarcze zostały przeniesione do oddzielnej karty o nazwie „Kredyty i PD”. Na tej karcie znajdują się szczegółowe informacje na temat przychodów i wydatków gracza, w tym wszelkich aktywnych modyfikatorów PD oraz kredytów. Mamy nadzieję, że dzięki tej karcie model gospodarki gry stanie się bardziej przejrzysty i zrozumiały dla graczy.

Minimapa została znacząco przeprojektowana, aby zapewnić graczom więcej informacji.

  • Od teraz linia podziału będzie widoczna na „stożku widoczności”, dzięki czemu gracze będą mogli lepiej rozpoznać kierunek ruchu okrętu
  • Dodaliśmy ikonę ustalonego celu, która będzie wyświetlana na minimapie po wybraniu okrętu przeciwnika
  • Gracze grający lotniskowcami będą mogli teraz ustawiać punkty nawigacyjne bezpośrednio na minimapie

Ponadto gracze będą mogli dostosować sposób wyświetlania dodatkowych informacji na minimapie:

  • „Okręgi” wskazujące zakres wykrywalności z morza i z powietrza. Promień tych okrętów będzie się dynamicznie zmieniał w zależności od różnych czynników (na przykład po oddaniu strzału z głównych baterii)
  • „Okręgi” wskazujące zasięg uzbrojenia głównego, uzbrojenia dodatkowego, uzbrojenia plot. oraz torped
  • Markery na minimapie wskazujące miejsce, w którym ostatnio zauważono okręt przeciwnika

Wprowadzono też usprawnienia w innych elementach interfejsu: wprowadziliśmy szereg niewielkich, ale bardzo przydatnych zmian na podstawie opinii przesłanych nam przez graczy.

  • Jeśli działa plot./dodatkowe są wyłączone w momencie, gdy gracz wyznaczy priorytetowy cel (domyślnie Ctrl+LPM), działa plot./dodatkowe zaczną strzelać
  • Jeśli gracz zada uszkodzenia sojusznikowi, w oknie czatu zostanie wyświetlone ostrzeżenie
  • Kliknięcie podpowiedzi w trybie obserwatora będzie skutkować ich ukryciem
  • Od teraz każdy gracz, który wejdzie do bitwy, będzie mieć dostęp do historii czatu dotyczącego tej konkretnej bitwy
  • Włączono wyświetlanie informacji o odległości do samolotu wystrzeliwanego z katapulty
  • Aby pomóc graczom lepiej zrozumieć balistykę głównych dział oraz lepiej oszacować możliwość trafienia w cel, na ekranie będzie teraz wyświetlany wskaźnik informujący o tym, że pocisk prawdopodobnie uderzy w ziemię
  • Dodano opcję umożliwiającą wyłączenie przełączania kamery klawiszem [Shift] podczas gry lotniskowcem

Naprawiliśmy błąd, przez który pociski wystrzelone przez graczy trafiały w teren ze względu na nieprawidłowe działanie systemu celowania. Dotychczas gdy gracze celowali w obiekt znajdujący się za górami lub wyspą, system nie zawsze poprawnie interpretował ich intencje, ustawiając punkt celowania na górze lub wyspie, zamiast na hipotetycznej trajektorii do celu

  • Po umieszczeniu kursora nad paskiem PD okrętu, na ekranie pojawi się okno wskazujące parametry tego pojazdu, w tym aktualne informacje o stanie uzbrojenia plot./dodatkowego
  • Usprawniono wizualne informacje o uszkodzonych wyrzutniach torpedowych na dynamicznej ikonie okrętu wyświetlanej w trybach artyleryjskich oraz torpedowych. Gracze będą mieć teraz dostęp do informacji o bieżącym stanie uzbrojenia swoich okrętów
  • Na ekranie Ustawienia znajduje się teraz pozycja umożliwiająca ustawienie początkowego położenia kamery w bitwie
  • Zmieniono sposób wyświetlania modyfikatorów doświadczenia i kredytów z „x1,5” na „50%” w celu ujednolicenia

Gospodarka

Nieznacznie zmieniono zasady obliczeń, aby dodatkowo uprościć gospodarkę w grze i ułatwić wyświetlanie informacji gospodarczych w interfejsie wyników bitwie. Ze względu na zaokrąglenia, nowe wyniki będą nieznacznie odbiegać od poprzednich wartości. Zobaczmy, jak to działa:

  • Gracz otrzymał 1000 PD. Wygrał grę, a ponadto miał też dostęp do konta premium oraz flagę sygnałową Equal Speed Charlie London (+50% PD za bitwę).
  • POPRZEDNIO: [Podstawowe PD] Ñ… 1,5 za zwycięstwo x 1.5 za konto premium Ñ… (1 +0,5 za flagę sygnałową Equal Speed Charlie London) = 1000 x 1,5 x 1,5 x 1,5 = 3375.
  • TERAZ: ([Podstawowe PD] Ñ… 1,5 za zwycięstwo x 1,5 za konto premium) + modyfikatory stosowane do zarobionych PD = 2250 (1,000 x 1,5 Ñ… 1,5) + 1125 (2250 Ñ… 0,5) = 3375.

Dostosowano cenę sprzedaży w kredytach następujących okrętów Premium:

  • Arkansas Beta:z 375 000 do 2 137 500;
  • Albany: z 375 000 do 1 162 500;
  • Diana and Diana Lima: z 375 000 do 1 237 500
  • Iwaki Alpha: z 375 000 do 1 987 500
  • Tachibana: z 375 000 do 712 500
  • Kamikaze: z 3 750 000 do 1 762 500
  • Kamikaze R: z 3 750 000 do 3 000 000

Mapy i tryby gry

  • Dodano nową mapę „Okinawa” dla okrętów z poziomów VII-X. Nowa mapa jest oparta na prawdziwej lokalizacji. Przygotujcie się do walki w trybie Dominacja, w otoczeniu malowniczych wysp i otwartego morza
  • Dodano nową mapę „Estuarium”, która będzie dostępna dla okrętów z poziomów VII-IX w trybach Dominacja oraz Bitwa standardowa. Łańcuchy górskie mogłyby całkowicie sparaliżować bitwy artyleryjskie w środku mapy, gdyby nie szereg wgłębień i obniżeń w terenie zapewniających otwarte linie ognia
  • Dodano nową mapę „Sąsiedzi” dla pancerników, krążowników i niszczycieli poziomów V–IX oraz lotniskowców poziomów VI–IX. Bitwy na fikcyjnych wodach między wybrzeżami Anglii oraz okupowanej Francji będą toczyć się w trybach Dominacja oraz Bitwa standardowa. Interesującą cechą tych map jest to, że obie drużyny startują blisko swoich instalacji morskich
  • Dodano mapę „Nowa Ziemia”, która będzie dostępna dla okrętów z poziomów I-III w trybach Dominacja oraz Bitwa standardowa. Mapa jest niewielka i przeznaczona do dynamicznych bitew na niższych poziomach. Usiano ją górami lodowymi; jest idealna do walki między ruchliwymi okrętami
  • Na mapie „Północ'” usunęliśmy niewielką wyspę w kwadracie G9, ponieważ nie pełniła ona żadnej taktycznej funkcji, a jednocześnie utrudniała manewrowanie
  • Mapy „Północ” i „Zorza polarna” są teraz dostępne dla okrętów poziomów VI–X

Grafika

  • Zmieniono zasadę działania kamuflażu; jest on teraz stosowany do pomocniczych baterii, skutkując bardziej naturalnym wyglądem okrętu
  • Zmieniono efekt zakłóceń głębi w przypadku obiektów znajdujących się w dużej odległości od gracza. Ten efekt skutkował drganiem wysp oraz innych obiektów
  • Wzbogacono scenariusze niszczenia okrętów, aby zwiększyć różnorodność gry i uczyć ją bardziej klimatyczną
  • Od teraz po pierwszym uruchomieniu gry na 32-bitowym systemie operacyjnym ustawienia jakości tekstur będą automatycznie ustawienie na „Niskie”

Zmiany w systemie raportowania

System zgłaszania niesportowych zachowań, będący znanym elementem gry, nie zawsze radził sobie z nowymi wyzwaniami. Po publikacji gry znacząco wzrosły przypadki celowego niszczenia i ostrzeliwania sojuszników, a poprzednie ustawienia systemu kar okazały się niewystarczającym odstraszaczem dla graczy dopuszczających się takich zachowań. Sądzimy, że nowe zmiany utrzymają najgorszych urwisów w ryzach, jednocześnie zapewniając lepszą ochronę tym, którzy grają fair.

  • Obniżyliśmy próg niezbędny do przyznania statusu „Zabójca sojuszników”. Teraz nawet niewielkie uszkodzenie okrętu sojusznika poskutkuje przyznaniem niehonorowego statusu
  • Status „Zabójcy sojuszników” bierze teraz pod uwagę samoloty sojuszników zniszczone w trybie ataku na eskadrę sojusznika, poprzez naciśnięcie klawisza [Alt], a także uszkodzenia zadawane sojuszników wskutek pożaru i zalania
  • Odszkodowanie za uszkodzenia zadane sojusznikom pokrywa pełne koszty napraw okrętów, niezależnie od liczby kredytów zarobionych w bitwie przez osobę uszkadzającą. Gracze nie otrzymają zwrotu kosztów serwisowania okrętu i amunicji
  • Im częściej gracz złamie reguły gry i będzie otrzymywać status „Zabójcy sojuszników, tym więcej bitew będzie musiał stoczyć bez przewinień, aby powrócić do „normalnego” statusu
  • Osoby, które często zadają uszkodzenia sojusznikom, zostaną objęci specjalnymi zasadami obliczania uszkodzeń. Według tych zasad wszelkie uszkodzenia zadawane sojusznikom są zmniejszane o 90%, a strzelający otrzyma dwukrotność oryginalnej wartości uszkodzeń

Przeprojektowano mechanikę kary:

  • POPRZEDNIO: Kary za zadawanie uszkodzeń sojusznikom dotyczyły liczby PD, do której następnie stosowano modyfikatory i bonus za konto premium
  • TERAZ: Kary za uszkodzenia zadawane sojusznikom są stosowane do ostatecznej wartości PD określonej po zastosowaniu wszystkich modyfikatorów
  • W ten sposób gracze z kontami premium bądź używający sygnałów lub innych wspomagaczy będą otrzymywać podobne kary co osoby, które nie korzystają z tych modyfikatorów

Misja wprowadzająca

  • Okręty sojuszników nie będą już otwierać ognia z broni dodatkowej, jeśli okręt gracza przecina tor lotu ich pocisków
  • Naprawiono błąd skutkujący nieustającym wyświetlaniem porad dotyczących poruszania się oraz gaszenia pożaru

Pozostałe zmiany

Naprawiono następujące błędy i problemy:

  • Naprawiono błąd, który powodował, że umiejętność „Ekspert przeżywalności” czasami skutkowała zmniejszeniem uszkodzeń zadawanych przez torpedy
  • Naprawiono komunikat podpowiedzi dotyczących umiejętności dowódcy podczas przeszkalania
  • Naprawiono błąd, który skutkował pozostawianiem powiadomień o wydarzeniach specjalnych po zakończeniu wydarzenia
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że okno podpowiedzi w bitwie nie wyświetlało poprawnych liczb pozostałego wyposażenia
  • Naprawiono błąd, przez który śruby okrętu nie zatrzymywały się nawet po jego zniszczeniu, także wtedy, gdy w momencie zniszczenia okręt był w bezruchu
  • Od teraz informacja o maksymalnym zasięgu uzbrojenia podstawowego wyświetlanego w porcie uwzględnia tory balistyczne pocisków (parametr ten mógł być czasami większy od rzeczywistego w przypadku niektórych dział małego kalibru)
  • Naprawiono błąd, który skutkował awaryjnym wyłączeniem klienta podczas rysowania ekranu statystyk po bitwie drużynowej
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwił wyświetlanie trasy torpedy jednego z lecących bombowców torpedowych, gdy okręt jest pod ciężkim ostrzałem
  • Naprawiono niepoprawną interakcję między efektami pogodowymi a kamerą w powietrzu
  • Naprawiono niepoprawne zachowanie okna podczas wchodzenia do bitwy z niepełnym składem
  • Naprawiono błąd, który skutkował wyzerowaniem konfiguracji przycisku po zrestartowaniu klienta
  • Naprawiono niepoprawne wyświetlanie statusu tras torped pod niektórymi kątami pancerza
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że blokada celu widoczna na minimapie nie znikała przy zmianie uzbrojenia
  • Naprawiono niepoprawne wyświetlanie efektów torped okrętu Myoko na laptopach z układami graficznymi Intel (R) HD Graphics;
  • Naprawiono niepoprawne umiejscowienie punktów początkowych na mapie „Ziemia wulkanów”
  • Naprawiono błąd dotyczący wyświetlania danych modułów podczas przeszkalania dowódców
  • Naprawiono błąd, który skutkował wyświetlaniem dwóch blokad celów w interfejsie
  • Naprawiono błąd, który skutkował znikaniem promienia ataku eskadry szturmowej
  • Naprawiono niepoprawne działania ustawienia i wyświetlania stanu parametru „Zwiększ kontrast interfejsu użytkownika” na ekranie ustawień
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał zniknięcie porady „Przytrzymaj PPM, aby się rozejrzeć” podczas misji wprowadzającej
  • Naprawiono błąd skutkujący wyświetlaniem przez kilka sekund czarnego nieba podczas ładowania mapy „Nowy świt”
  • Naprawiono błąd dotyczący wyświetlania kadłuba torpedy, gdy zbliżają się atakujące samoloty
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał przywołanie kompaktowej listy karuzeli bez wybierania tej opcji
  • Naprawiono błąd, który skutkował znikaniem kamuflażu przy niskich ustawieniach graficznych
  • Naprawiono błąd dotyczący wyświetlania uzbrojenia grup lotniczych myśliwców, gdy gracz otrzymywał status Zabójcy sojuszników
  • Naprawiono błąd dotyczący wyświetlania w porcie okrętów wymagających naprawy
  • Naprawiono błąd skutkujący miganiem płycizn podczas podnoszenia kamery na niektórych mapach
  • Wartość prędkości regeneracji jest teraz wyświetlana w informacjach o parametrach do jednego miejsca po przecinku
  • Naprawiono błąd, który w niektórych konfiguracjach skutkował wyświetlaniem czarnego ekranu na początku bitwy
  • Naprawiono błąd dotyczący wyświetlania kąta obrotu wieży po ponownym nawiązaniu połączenia z serwerem
  • Wyłączono możliwość przenoszenia punktu wystrzelenia broni eskadr po rozpoczęciu ataku
  • Naprawiono błąd skutkujący wyświetlaniem pustej listy serwerów po uruchomieniu klienta
  • Zaktualizowano ikony w oknie pomocy
  • Naprawiono błąd skutkujący odtwarzaniem niepoprawnego dźwięku powiadomienia oraz wyświetlaniem nieprawidłowej animacji, gdy gracz atakował ostatnią eskadrę samolotów
  • Naprawiono błąd skutkujący nieprawidłowym działaniem broni dodatkowej na krótszych dystansach
  • Naprawiono błąd skutkujący awaryjnym wyłączeniem klienta po ponownym połączeniu z serwerem gry, w której okręt gracza jest już zatopiony
Wyświetleń: 1110 | Dodał: Predator_44_ | Tagi: WoWS, World of Warships, news, Aktualizacja 0.5.6 | Rating: 0.0/0
Liczba wszystkich komentarzy: 0
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
[ Rejestracja | Wejdź ]